onsdag 28 januari 2015

Överlevnadsguid för förkylda studenter

Idag har jag mest ägnat dagen åt att ligga i en iskall lägenhet och frysa, hosta och behöva se om delar av filmen jag såg förut tre gånger för att jag bara somnade. Med andra ord är jag ganska så rejält förkyld. Trots det blev jag tvungen att åka in till skolan för att vara med på seminarium och eftersomn jag överlevde denna styrkeprövning tänkte jag skriva en guide för hur ni ska kunna göra samma sak.

  1. Fråga dig själv om det är en viktig skoldag. Ska du examineras, kan någon säga något som är viktigt för dig att veta eller har du en gruppuppgift ni planerade att göra idag? Om du kan svara ja, åk, speciellt om svaret är ja på den sista frågan. Om du tror att det kommer vara något i stil med när jag och mina kursare fick en lektion i styckesindelning, när vi då läste svenska på universitet, lägg dig i sängen igen och strunta i resten av denna lista.
  2. Klä på dig något som inte är pyjamas och ta dig till skolan. Under tiden kan du säga åt dig själv att du får glass om du klarar dig igenom skoldagen. Om en är sådär som jag och vuxen, fast det kan ifrågasättas, fungerar det ofta utmärkt.
  3. Förklara för var och varannan person att du är sjuk och att din hjärna är som äppelmos. Du kommer att vara skitirriterande, men ingen kan i alla fall skylla din tankspriddhet på dig.
  4. Räkna minuterna. "Om en kvart är det bara tre kvart kvar tills jag får åka hem", "Om tio minuter har halva lektionen gått" och så vidare.
  5. Åk hem, lägg dig i sängen, ät glass och gratulera dig själv till att ha överlevt.


Nej, okej, nu ska jag se ytterligare en film eftersom det är ungefär allt jag orkar.

1 kommentar:

  1. Krya på dig du ;) Och alltså guiden är så relevant! Känns som att alla blir sjuka jämt nu typ.

    SvaraRadera