måndag 19 januari 2015

Den ofrivillige sociologistudenten

Dagens skoldag var nog i alla fall en av de mer spännande hittills.

Idag skulle jag ha kursstart vid 10.15...trodde jag i alla fall. Stressad som jag var över att vara sen sprang jag först upp i fel trappa, men kom till sist rätt och smög in på lektionen. Slog mig ner långt bak, för att ganska på en gång inse att det här var inte rätt kurs. Läraren pratade om att det var fjärde terminen och om sociologi. Jag fick panik och smsade Lia som också ska läsa genusvetenskap nu i vår och eftersom hon var lite mer med i matchen kunde hon tala om att vi skulle börja i det klassrummet jag var i två timmar senare än vad jag var där. Jag satt kvar och bad till Gud om att ingen skulle fråga mig någonting och när det blev kvartsrast smet jag därifrån.

Nåja, sedan var jag i alla fall på rätt kursstart och nu är jag sjukt peppad på att komma igång med Genusvetenskap A. Allt låter så kul, så mycket rena rama drömmen att få ägna en termin åt. Asdfghjkl!!!

En sådan där sedvanlig tedrickarselfie också



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar