lördag 3 januari 2015

Blögglöstööö

Egentligen var väl planen att jag skulle publicera någon slags årsresumé, men så kändes det väldigt oinspirerande, så det ville jag inte. För att bryta den bloggtorka jag känt senaste dagarna får ni en lista istället.

När vaknade du imorse?
Jag vet inte? Jag tror att jag kom upp någon gång efter/runt tio, men jag vaknade nog av barn och katter någon gång innan det.

Vad var det första du tänkte när du vaknade?
Finns det folk som minns sådant här? Antagligen något om att jag ville att katten skulle sluta försöka gosa med mig när jag sov eller bita i mitt hår eller så. Mina morgonar brukar börja så när jag är hemma hos familjen.

Har du ringt någon imorse, vem och vad sa ni?
Nej, senaste gången jag pratade i telefon med någon var igår när jag pratade med Vitalia. Vi diskuterade lite olika planer och gnällde på saker. Som vanligt ungefär, men andra ord.


Vilket humör är du på?
Trött, men annars ganska bra humör tror jag. Inte värre än vanligt i alla fall.

Har du ont någonstans?
Ursäkta, men finns det någon som inte börjar känna efter och får ont efter denna fråga. Jag visste redan innan att jag har lite ont i huvudet, plus att jag fick ont i magen nu när jag kände efter. Dumma fråga!

Om du fick äta vad du ville just nu, vad är du sugen på då?
Ananas tror jag, för det var min favoritfrukt innan jag blev allergisk. Förutsatt att jag skulle få äta även sådant jag är allergisk mot. Annars jordguibbar tror jag. Och te, Te vill jag ha så pass gärna att jag går och gör te innan jag fortsätter med nästa fråga.

Vad köpte du när du drog ditt kort senast?
Jag minns inte. Möjligtvis te, om inte en bussbiljett.

Vilken var den första hemsidan du gick in på på internet?
Idag eller någonsin? Idag borde det ha varit google drive, någonsin vet jag inte riktigt. Antingen högwarts.nu eller stallet.se. Den förstnämnda la ner för närmare tio år sedan nu, men stallet.se finns till min stora förvåning fortfarande kvar. Det gör däremot inte det enda konto jag minns namnet på av mina.

Vad ska du göra ikväll?
Skriva, pilla navel, äta godis, dricka te eller något. Jag vet inte riktigt, men jag har inget större planerat, så det lär så ut ungefär så.

Vilken är den första låten du sätter på idag?
Jag har ett svagt minne av att Below my feet med Mumford and Sons började spela när jag satte igång min bloggskrivarspellista imorse. Den då. Om inte Amy Diamond och Per Gessle mitt i natten räknas. Jag kan inte riktigt förklara någon av dem.

Vad tycker du om din blogg?
Initialt tycker jag om den. Jag har ju jobbat på den så länge och tycker så mycket om att blogga. Däremot är jag väldigt trött på hur en ser ut och på att det känns lite som att jag har varit i en bloggsvacka i nästan ett år nu. Annars så.

Vad gjorde du för exakt en vecka sedan, vid den här tidpunkten?
Antagligen samma som nu. Satt hemma och skrev för att sedan smita iväg på mellandagsrea.
 Tror jag, det känns som att dagarna lite går in i varandra nu när jag mest är hemma och tar det lugnt.

Tror du att du kommer att få en komplimang idag?
Kanske om jag lyckas skriva en av mina karaktärer på ett väldigt gulligt sätt. Annars vet jag inte, kanske? Ni kan ju faktiskt råda bot på det *fiska efter komplimanger*

När fotade någon senast och vad?
Egentligen var väl detta mer Annie än jag, men vi tog selfies förut. Mycket vackert som ni ser.

Har du gjort av med pengar idag?
Nej, faktiskt inte. Jag ska däremot ta tag i att köpa tågbiljetter, så det kommer att ske.

Om du sträcker ut ditt ben rakt ut, vad snuddar du vid då?
Vardagsrumsbordet. Om jag hade struntat i att klippa tånaglarna på ganska länge hade jag även nuddat vid mammas kursbok.

Vad har du på dig idag?
Mössan har typ en förklaring. Jag sydde den i slöjden för mer än tio år sedan och när mamma rensade bland ytterkläder förut idag frågade hon om jag skulle ha kvar den. Eftersom en gul fleecemössa med tofs mitt uppe på borde vara allas högsta önskan bestämde jag mig för att flytta in i den.

1 kommentar: