fredag 23 januari 2015

5 saker gånger 12

Jag vet inte riktigt vad som händer, men på något sätt är det total bloggtorka i min hjärna. Så pass att jag inte ens tänker nämnvärt mycket på att jag har en blogg som jag annars brukar satsa på att publicera ett inlägg om dagen på. Nåja, jag hittade en listgrej hos Jennifer och tänkte "Varför inte?" Dessutom insåg jag nyligen hur sjukt mycket selfies jag har tagit till denna blogg, så nu plockar jag ut favoriterna av dem.


5 saker jag brukar säga

  • Vad ens?
  • Eeeh?
  • Alltså, jag orkar inte ens
  • Jag vill ha te
  • Ugh


5 saker jag brukar tänka

  • Dumhuve (med extra mycket Eskilstunamål)
  • Vänta, vad var det där för konstigt ljud?
  • Två minuter, jag hinner till bussen om jag springer (det gör jag ganska ofta inte)
  • Ugh
  • Nä, orka 
(Priset för mest positivt tänkande går till: MIG)




5 saker jag brukar drömma om
Dagdrömma får det bli, vad jag drömmer om nätterna minns jag ju nästan aldrig längre.

  • Att jag vinner Nobelpriset/Pulitzerpriset/annat ärofyllt pris för att jag har skrivit en sådan fantastisk roman som kommer att påverka litteraturen för alltid
  • Håkan Hellströmkonserter
  • Att ge personer jag av någon anledning är arg på just då skäll
  • Att vara actionhjälte och rädda världen.
  • Den lilla barnaskara jag hoppas på att få bli förälder till


5 saker väldigt få personer vet om mig

  • Jag har under mitt liv hittills haft tre olika efternamnskombinationer
  • Mitt intresse för samhällsfrågor började när jag var barn och vid tio års ålder var det tillräckligt stort för att jag en dag skulle skriva brev till Göran Persson och fråga varför sjuka flyktingbarn inte fick stanna i Sverige och då även referera till barnkonventionen.
  • Jag är lika gammal nu som mamma var när hon gifte sig första gången (livskris much? (Fast nä, är rätt okej ändå))
  • Mitt långtidsminne är sjukt bra och jag kan ofta påminna mina kompisar om saker som vi gjort ihop som de nästan glömt.
  • JAG ÄR LESBISK (Jaha, nehej, det var ingen nyhet, okej)


5 saker jag älskar att göra

  • Skriva
  • Skypa halva nätterna
  • Ifrågasätta sociala konventioner till dumhet
  • Skratta åt både det ena och det tredje
  • Spela teater, sjunga och stå på scen överlag



5 saker jag vill ska hända innan året är slut

  • Att jag ska få umgås massor av mer med mina bästisar (något diffust mål, men okej)
  • Att Frans Strandberg ska bli SVTs officiella hovrapporterare
  • Att jag ska lyckas ta mig i kragen så pass att jag skriver klart min bok
  • Att Anna Books instagram får bli en teveserie på bästa sändningstid (Dramat alltså!!!)
  • Att Håkan Hellström och Veronica Maggio ska bestämma sig för att släppa en hel skiva ihop


5 saker jag beställer utomlands
Detta land kallat utomlands, vad är det för land? Det varierar liksom ganska mycket beroende på vilket land jag är i.


5 saker jag saknar i min garderob

  • En senapsgul, lång kofta med mörkbruna knappar och mörkbruna elbowpatches
  • Pyjamasbyxor överlag
  • Tights med rymdmotiv
  • Giraffonsie
  • Ett par trosor som är snygga, bekväma och fungerar ihop med strumpbyxor


5 saker som doftar underbart

  • Små bebisar, alldeles där uppe på huvudet vid fontanellen
  • Asfalt som blivit blöt av regn och fått torka i solen
  • Katter
  • Nagellack (Nej, jag förväntar mig inte att ni ska förstå)
  • Hästar, alldeles vid mulen där de doftar som mest häst


5 saker jag vill bli bättre på

  • Att skriva, som alltid
  • Spanska (lol, säger hon som igår tog bort duolingoappen för att den tog för mycket plats efter att ha öppnat den en gång på två månader)
  • Genus, feminism, etc. Gissa varför jag läser genusvetenskap liksom?
  • Att sy (med tanke på att jag aldrig syr lär inte det heller hända snart)
  • Bygga en tidvändare, så att jag kanske kan börja komma i tid någon gång.


5 saker jag skrattar åt

  • Folk som inte kan föra sig på sociala medier
  • Mina egna, jättedåliga skämt
  • Allmänt skitsnackande tillsammans med någon av mina bästa vänner eller med mamma
  • Omskrivna textrader ur till exempel låtar
  • Katter överlag


5 saker som gör mig till mig

  • Ironi
  • Jag skrattar väldigt, väldigt mycket. Som ett marsvin dessutom.
  • Detta med att tycka om saker på ett måttligt sätt och utan att nörda in mig totalt och veta allt om det är något jag har svårt för
  • Jag är så ofantligt dålig på småprat med främlingar. Det slutar alltid med att jag säger något som är lite för personligt eller lite för konstigt och jag går därifrån utan att veta om de tycker att jag är en öppen och lite unik person eller om jag mest är helt sjuk i huvudet.
  • Min envishet. Jag är lite för ofta så envis att jag blir dum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar